8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej
Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny zabawy i pracy. Plan zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe oraz zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela ‐ wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole itp.
6.30 – 8.00 – Schodzenie się dzieci do przedszkola: kontakty indywidualne z rodzicami i z dziećmi, zabawy w kącikach zainteresowań, czynności opiekuńcze, tworzenie okazji do wymiany informacji.
8.00 – 8.30 – Ranek w grupach: zabawy dydaktyczne, zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe (spostrzegawczości, narządów mowy, percepcji wzrokowej, słuchowej), gry dydaktyczne , kontakty indywidualne z dziećmi, praca wyrównawcza z dzieckiem słabym i dzieckiem zdolnym , przygotowanie materiałów do zajęć, zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne.
8.30 – 8.45 – Przygotowanie do śniadania: czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne,
8.45 – 9.15 – Śniadanie: wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłku, zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.
9.15 – 10.30 – Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową:. Zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego dostosowane do wieku i możliwości dzieci.
10.30 – 11.30 – Zabawy dowolne według zainteresowań samodzielne oraz pod kierunkiem nauczyciela: gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne w sali, na placu zabaw, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt.
11.30 – 11.40 – Przygotowanie do obiadu. Prace porządkowe, zabiegi higieniczne,.
11.40 – 12.00 – Obiad. Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłku, zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu.
12.00 – 13.30 –
- 3-LATKI: Leżakowanie. Słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej.
- 4-6-LATKI: Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym: w sali lub na powietrzu. Indywidualna praca z dzieckiem, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy na powietrzu z wykorzystaniem urządzeń rekreacyjnych.
13.30-13.40 – Przygotowanie do podwieczorku: zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe.
13.40-14.00 – Podwieczorek: wdrażanie zasad kulturalnego spożywania posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych po zakończeniu posiłku.
14.00 – 16.00 – Zabawy dowolne i organizowane. Gry i zabawy stolikowe, praca wyrównawcza, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, pobyt na świeżym powietrzu, kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci.
UWAGA: Ramowy rozkład dnia, jak sama nazwa wskazuje, jest tylko ramą dnia i może ulec zmianie ze względu na: różne warunki pogodowe, wizyty gości w przedszkolu, uroczystości, spotkania, krótszy lub przedłużający się czas realizacji tematu.