Gry są ważnym i wiodącym środkiem kształtowania odpowiednich postaw u dzieci. Pełnią między innymi funkcję kształcącą, poznawczą, motywacyjną, integracyjną, wychowawczą i terapeutyczną. Szczególną rolę pełnią zaś gry planszowe, które rozwijają dziecięcą sprawność motoryczną, spostrzegawczość, refleks, orientację przestrzenną i pamięć. Usprawniają mowę, wzbogacają zasoby językowe, wpływają na doskonalenie umiejętności matematycznych i rozwijają zainteresowania.

W piątek 06 listopada 2019 roku w sali grupy Żabek zorganizowane zostały zajęcia z gier planszowych. Stanowiska z przygotowanymi grami planszowymi, wśród których były między innymi: Dobble, Hexx,  Pędzące Żówie,Skojarzenia,5 Sekund, Sylaby i inne. Przy każdym stanowisku dzieciom pomocą w prowadzeniu rozgrywki pomagały nauczycielki.  Dzieci mogły dokonywać ich wyboru oraz wybierać partnerów do gry, a wyniki były notowane  pod czujnym okiem sędziego. Przedszkolaki poznały radość współzawodnictwa, wielorakość gier planszowych oraz zasady korzystania z nich. Rozgrywki potraktowały bardzo poważnie, z zaangażowaniem doprowadzały grę do końca godząc się z jej wynikiem. W bardzo otwarty sposób komunikowały się ze sobą, ustępując sobie wzajemnie miejsca po to aby wszystkie dzieci mogły być uczestnikami atrakcyjnie spędzonego czasu. Nie zabrakło oczywiście emocji, zdrowej rywalizacji i zabawy. W tych rozgrywkach wszystkie dzieci były zwycięzcami .

Kodowanie na dywanie

 Po krótkiej przerwie i przygotowaniu odpowiednich planszy odbyły się również zabawy z kodowaniem. Nauka programowania pomaga wszystkim zrozumieć otaczający nas świat, który ulega ciągłym zmianom, rozwijać wiedzę na temat działania technologii, a także zdobywać umiejętności w celu zgłębiania nowych pomysłów i opracowywania nowych innowacji.

Programowanie staje się dziś ważnym kierunkiem w edukacji na wszystkich poziomach kształcenia, aby jednak dzieci z powodzeniem kodowały, pewne umiejętności analizowania, wnioskowania, planowania możemy zaszczepić u dzieci jeszcze na etapie przedszkola.

Elementy kodowania w naszym przedszkolu są wprowadzane poprzez zabawę i ruch, bez użycia komputera. Do nauki programowania można wykorzystać wiele elementów powszechnie obecnych w każdym przedszkolu, na przykład układanki typu sudoku, klocki, wieże z kubków, zabawa w kodowanie kolorów oraz figur, chustę animacyjną czy też zabawy na dywanie.

Dzieci z grupy Żabek wzięły udział w takich zajęciach rozwijając spostrzegawczość, wyobraźnię i logiczne myślenie. Przedszkolaki były bardzo zainteresowane taką tematyką i szybko nabyły nowe umiejętności.

Do domu otrzymały plansze z różnymi  elementami do kodowania.